onsdag den 16. oktober 2013

Original Burger

Sunset Boulevard, Købmagergade 43, 1150 København K, mandag 2013-10-08 11:10




Original Burger Menu, med smelteost og bacon. 64 kr. + 6 kr. + 5 kr. = 75 kr. Blev dermed snydt 5 kr. for  kampagnetilbuddet (burger 34 kr. i stedet for 39 kr.) 2 kr. ekstra for en Heinz majonæse.
Egen beskrivelse:
Dette er originalen som vi kender den bedst! Saftig flammegrillet bøf i sprødristet italiensk inspireret bolle fyldt med solmodne tomater, knasende løgringe og friske salatblade. Smagen afrundes med pikante pickles og vores egen tomat-relish.


Sunset Boulevard, en danske sandwich kæde inspireret af den anerikanske Subway. Spidskompetancen er selvfølgelig sanwiches, de introducerede dog en burgerserie for nogle år siden, hvor jeg ikke var synderlig imponeret. Efter en testsejr i MetroXpress må noget være ændret - da jeg ikke kunne finde artiklen på MetroXpress', var der ikke andet for at prøve den selv.

Betjening: Kort kø ved kassen, kunden skal derefter vente ved montren, hvor maden tilberedes - efter kundens ønsker. Der var kun én ansat, så en anden hidkaldt fra baglokalet blev hidkaldt for at overtager min burger midt under fremstillingen - brødet var taget ud. Bagved kunne ses rækkevis af små ovne der lignede mikrobølgeovne - både bolle og bøf kom ud derfra, resten af ingredienserne blev taget fra montren. Fik min std. vare efter 10 min. Venlig betjening.



Omgivelser: 69 db. Popmusik i baggrunden, samtale fra kunder. Laminatgulv og borde, polstrede bænke, metal stole med plastik.

Drikkevarer: Selvbetjening - fad fra Royal - dvs. ingen Coca Cola. Pepsi, 7-Up, appelsin og kildevand.

Sanitet: Forekom rent og ryddeligt.


Tilbehør: Pommes frites krydret med et grønt krydderi. Tørre og kedelige omend krydderier ikke gjorde nogen skade.

Sodavanden: 7-Up i mangel af Coca Cola. Kølig og med fin kulsyre, takket været selvbetjeningen kunne jeg undgå isterninger.



Burgeren: Hjemmelavet bolle med noget groft durum, varm men lidt tør og kedelig. Syltede agurker - hele 6 stk. i en klump!!), løgringe, tomater, salat, hjemmelavet, krydret sød tomatketchup. Bøf af hakket oksekød - gennemstegt, tynd, tør og under middel kvalitet. Ost kunne ses, men ikke smages. Bacon skåret i fine skiver. Generelt dominerede den søde tomatketchup smagen sammen med den noget sandwich-agtige bolle. Volumen under middel.


Ingredienser: Hjemmelavet bolle, bøf af hakket oksekød, ost, bacon i skiver, salat, syltede agurker, tomater, løgringe og hjemmelavet tomatketchup.


Konklusion: Kedelig, sandwich-agtig burger hvor jeg har en fæl mistanke om, bolle og bøf er varmet i mikrobølgevogn. Testvinder? Danmarks bedste Burger? Til alt helt, brugte Sunset Boulevard artiklen som bakkepapir:

Det er altså McDonald´s, Burger King og Max, den er testet op imod. Der beskrives ikke så udførligt hvorfor, blot at en lægmand mener, bøffen er grillet godt. Jeg er ligeglad med gillet kød, jeg ønsker frisk og kvalitetskød, så jeg er ganske uenig. Gruppesammensætningen kan sandsynligvis forklare, hvorfor sandwichkæden vandt. Alle større kæder har et DNA, McDonald's har den kendte søde majonæse, Burger King en grillet barbecue smag - og jeg gætter på, at testpanelet kan lide sandwich i forvejen. Blev børn spurgt, valgte de den søde McDonald's, blev unge spurgt ville Burger King vinde.

Lidt absurd at vælge mellem disse fire kæder, da jeg anser den alle for at være et kedeligt, fra frost-færdigt produkt. Kniber sig lige til 3 boller!
[3/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar