søndag den 30. marts 2014

Okseburger

Statoil, Sydhavns Plads 10, København SV., søndag 2014-30-03 17:15



Statoil har lanceret madkonceptet "Overraskende god mad" som "som gør op med den traditionelle opfattelse af mad fra tankstationer. Skeptisk? Kom forbi på en af de 13 stationer… maden er overraskende god." Foruden stenovnspizza, smoothies, sandwich og så burgers:
Vores burgere er vokset op i Himmerland
Vi tilbereder vores burgere, mens du venter, med frisk salat og tomatrelish i en lys eller mørk stenovnsbagt bolle alt efter din smag, og ost eller bacon, hvis du vil have det. Men prikken over i’et er nok den saftige bøf af kvæg fra Himmerland. 100% rent oksekød kun tilsat lidt salt og peber.



Burger - tilberedt med saftigt kød af dansk ungkvæg, vælg mellem lys og mørk stenovnsbagt bolle, 39 kr + 3 kr. for ost. og bacon. Jeg fik begge tilbehør men betalte kun 36 kr.

Betjening: Ekspedienten noget casual med de lokale, der enten var småkunder eller bare hængte ud, efter de fik snakket færdig, blev jeg betjent. Fik min std. efter kun 5 min.


I det ene hjørne montren med råvarer...

...over for sidde- og spisepladser.
Omgivelser: En montre med råvarer hvor brugeren kombineres efter ønske, over for et område med mulighed for at at spise. Hylder med barstole, runde borde med upolstrede træstole. Den sidste del af området var supermarked og hvad der ellers kan findes på en tankstation.

Drikkevarer: Meget stort udvalg, det er et mini-supermarked.

Sanitet: Forekom rent og ryddeligt.


Burgeren: Frisk bolle (åbenbart stenovnbagt), blot svagt opvarmet, blød. Et stort lag sød tomatrelish, lidt chilli efter eget valg (ekspedienten spurgte mig), rødløg og bacon, der var stegt lidt for hårdt så den ikke var så let at bide over uden at smuldre resten af burgeren. En fed smelteost og en stor, tyk bøf af Himmerlandskvæg, over middel kvalitet, tilpas stegt. Salat og dressing. Lidt sød samlet konsistens pga. tomatrelishen, lidt vanskelig at spise med fingrene, over middel volumen.

Chilierne blev tilsat efter mit valg
Ingredienser: Stenovnbagt bolle, bøf af hakket oksekød fra Himmerlandskvæg, bacon, smelteost, salt, rødløg, chilli (eget valg), tomatrelish, dressing.


Konklusion: Store ord - men for en gang skyld er jeg positivt overrasket. Her er virkelig tale om et ganske fint produkt. Jeg kunne ønske mig lidt mindre relish og dressing, men ellers er det imponerede hvad der kan skabes efter de simple forhold. Jeg anmelder ikke værdi for pengene, men selvsagt er 36 kr. for dette virkelig et kup. 4 sikre boller!
[4/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar