lørdag den 15. juni 2013

Hjemmelavet Burger

Tårnby Torv Pizzeria Café, Tårnby Torv 5, 2770 Kastrup, lørdag 2013-06-15 13:20




Nr 124 Hjemmelavet Burger Menu med Pommes frites, 0,5 l. sodavand, salatmayonnaise, 75 kr.
Jeg kunne sværge på, der stod 0,5 l sodavand
Betjening: Det gik galt efter få sek. To ansatte, den ene laver mad, den anden rydder op. Ingen reaktion ved ham i køkkenet, efter et stykke tid kommer oprydderen tilbage, og spørger hvad jeg ønsker. Det bliver burger menu nr. 124 og alt er fint. Oprydderen går igen, dette er den efterfølgende dialog med madlaveren, hvis danskkundskaber jeg efterhånden erfarede, var mangelfulde.
Mig: Jeg tager bare selv en cola, ikke?
Madlaveren: Ja, en dåse!
Mig: Jamen jeg har bestilt menu nr. 124 hvor der står en halv liter sodavand?
Madlaveren: En dåse!
Mig: Også selv om det en menu?
Madlaveren: Ja!

Jeg tog så en dåse på kun 33 cl., selv om alle skilte viste 0,5 l. sodavand og der var massevis af 0,5 l. cola i køleskabet. Min min. std. vare efter omk. 10 min.


Omgivelser: Forsøg på lidt blanding af det hele - café, kebab, pizza, burger, mexicansk, værtshus. Inden- og udendørs muligheder, sidstnævnte på det lille aflukkede Tårnby Torv. Slidte lyse kunstlæder sæder, træstole og træborde med et TV der med lav lyd kører musik-TV. Trægulv.


Drikkevarer: Køleskab med sodavand i forskellige størrelser, inkl. Coca Cola, vand, icetea og øl (dåse Tuborg).

Sanitet: Der blev opryddet hurtigt, forekom rent.


Tilbehør: Fine pommes frites, tilpas kogt, kun let saltede, ikke så fede, overhældt lidt timian (tror jeg). Et ordentlig lag majonæse med - men her kan man heldigvis selv dosere.


Burgeren: Std. sesambolle, fint ristet, virkede frisk. Lidt majonæse, tomatketchup, let syltede agurker. Bøffen blev tager op fra frost, på trods af det, forekom den af lidt over gennemsnitlig kvalitet. Gennemstegt, men ikke tør. Salat, rucola, tomater, løg, tomatketchup og lidt majonæse igen. En burger der for en lang skyld ikke sejlede i fedtstof, der var tilpas doceret med majonæse og tomatketchup. En balanceret burger på omk. 300g.


Ingredienser: Std. sesambolle, majonæse, let syltede agurker, tomatketchup, bøf af hakket oksekød, salat, rucola og løg.


Konklusion: I min bedømmelse lader jeg ikke tilbehør og service være med, jeg nævner det blot - ellers var der trukket boller på cola-misèren. Burgeren var balanceret uden overdreven brug af majonæse og tomatketchup, kød lige lidt over gennemsnittet. Kniber sig lige til 4 boller!

[4/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar