tirsdag den 8. oktober 2013

Classic Cheeseburger

Luna's Diner, Vesterbrogade 42, 1620 København V., fredag 2013-09-27 18:45

 

Classic Cheeseburger. 220 gr. grillet hjemmelavet oksebøf i sesambolle, og én
valgfri ost samt én valgfri dip, 129,-
Alle burgere serveres m. tomat, løg og salat i brødet. Samt m. pickles og pommes frites. Oksebøffen grilles medium med mindre rare eller welldone forespørges.


Luna's Diner også kaldet Café Luna består af to lokaliteter, på Christianshavn og på Vesterbro, tæt på Det Ny Teater. Kombineret café, restaurant og bar.

Betjening: Der var bestilt bord, blev hurtig henvist. 2/3 besat ved start, helt fyldt til slut. Mulighed for bestilling af drikkevarer og mad gik fint og hurtigt, drikkevarer kom i løbet af få min., maden kom samlet efter 31 min. Noget forvirring ved betaling, for vi blev ganske enkelt brændt af, vi ventede 20 min. efter at have spurgt om regningen. Ellers var der venlig betjening.

Billedet snyder - der var temmelig mørkt
Omgivelser: 71 db ved start (2/3 fyldt), omk. 80 til sidst ved fuld belægning. Disco musik i baggrunden. Bænke med lange hynder og puder, ikke så komfortabelt at sidde på. Plastlaminatbord. Amerikaner billeder på væggen. Ganske mørkt. 

Drikkevarer: Kombinationen af café, restaurant og bar giver mange forskellige varer - Sodavand, øl, vin, Cider, juice, kaffe, te, kakao, osv. Blandt sodavand fandtes Coca Coca, øludvalget er dog begrænset til de store mærker fra Carlsberg og InBev.

Det har ingen burgerrelevans, men således så
Cæsar salaten ud. Romainesalat m. grillet kyllingebryst,
hjemmelavede hvidløgscroutoner, parmesan
og hjemmelavet Cæsardressing, 109 kr.
Den smagte fint, sagde min medgæst.
Sanitet: Forekom rent og ryddeligt.

Serveret ganske flot, men sammenklemt på en aflang tallerken


Tilbehør: En stor bunke pommes frites, lidt fedtede men rigtig gode. En skive vandmelon hvilket fungerede fint - og en stor pickels. Ranch dippen var fin men ikke så stærk.


Colaen: Serveret med isterninger og fremmedelement i form af en lav citron i et Tuborg ølglas. Kølig men totalt uden kulsyre. En restaurant/bar bør have styr på fadanlægget på noget til 42 kr!


Burgeren: Std. sesambolle, lidt for kraftig ristet og tør. Min medgæsts Mexican burger bolle var til gengæld fin! Et lag majonæse, rucola med salatdressing og en cheddarost, der ikke gav megen væsen af sig. Stor 220g bøf af hakket oksekød,  der forekom frisk af lidt over middel kvalitet. Jeg ønskede bøffen stegt medium - og det fik jeg! Tomater, rødløg i ringe og mere rucola, salatdressing og majonæse til sidst. En tung og kødholdig burger hvor bøffen og rucola dominerer.


Ingredienser: Std. sesambolle, 220g bøf af hakket oksekød, cheddar ost, rucola, salatdressing, tomater, rødløg, majonæse.

Jep - den er såmænd medium - præcis som ønsket

Konklusion: Tilbehør tæller ikke med i mine bedømmelser, men de generøst leverede pommes frites var rigtig gode. Jeg bliver aldrig vild med rucola i en burger - dens bitre smag kommer altid til at dominere for kraftigt. Det er en ganske kødholdig burger, men kunne godt ønske mig lide mere volumen fra salat, der ikke smagsmæssigt dominerer, samt lidt kraftigere smagende ost. 4 boller!
[4/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar