mandag den 18. marts 2013

Double Whopper Menu


Burger KingRådhuspladsen 55, 1550 København V, mandag 2013-03-18 13:20




Pris 74 kr. for menu. 226 gram 100 % oksekød (før tilberedning), friske grøntsager og dressing, pommes frites og ca. 40 cl. sodavand. Burgeren alene koster 54 kr.

Skøn sprogblanding af engelsk...og svensk!!!
Burger King - den første,  store amerikanske burgerkæde i Danmark, åbnet i 1977. Burger King er en fast del af min barndom. Det var en stor oplevelse at rejse 60 km til Hovedstaden, spise amerikanske burgere og høre reklamefinanceret radio i baggrunden, som i virkeligheden var båndet - og som fortsatte når man gik videre til Palads. The Real Taste of America!

Betjening: To i kø foran mig, ca. 5 min. før jeg blev ekspederet og 3 min. før jeg fik min std. vare på bakke. Ikke travlt, to betjeningskasser. Dankort automaten virkede ikke (hvilket først blev annonceret da jeg trak kortet frem).

Omgivelser: 66 db, halv fyldt på 1. sal, ikke travlt. Ingen børn eller muzak. Ikke specielt inspirerende miljø, men funktionelt.

Drikkevarer:  Den sædvanlige pakke fra Carlsberg, Coca-Cola var iblandt.

Sanitet: Opryddet, borde rengjort med ikke helt støvsuget overalt.

Tilbehør: Pommes frites noget fedtede, noget saltede. Mange sammenklisterede stykker, enkelte har fået for længe. Sodavand noget flad, blev skænket af ekspedient inkl. isterninger.


Burgeren: Bollen er blød, kun svagt ristet indvendigt. Burgeren er stor. Majonæse og dressing er meget dominerede, den nærmest svømmer i det. Bøfferne er middel, har svært ved at smage de er specielt flammegrillede, gennemstegt og noget tørre, måske skyldes det, de er sat sammen uden adskillelse. Tomaterne er skåret for tykt, så burgeren er svær at spise uden det hele skrider. Løg er ikke finthakket, så man kan faktisk smage dem. Samlet er majonæse og dressing dominerende.


Ingredienser iflg. producent: 2 x Whopper = dobbelt så god. En Double Whopper består af 226 gram 100 % oksekød (før tilberedning), friske grøntsager og dressing. I øvrigt kan jeg da nævne majonæse og tomatketchup samt at grønsagerne består af løg, tomat, pickles og salat.


Konklusion: Jeg står tilbage med en noget skuffet følelse. Double Whopper er blandt de større burgere i kædens sortiment, og jeg anser hverken burgeren for balanceret eller bøffen for at være af mere end middel kvalitet. Når man anmelder Burger King, er det svært ikke at sammenligne med McDonald's. De pris- og størrelsesmæssige konkurrenter anser jeg for bedre balanceret end denne burger. Den er stadig bedre end en typisk grillbar-burger, men ikke god nok til hele 4 boller - og da jeg ikke giver halve boller, ender denne på  3 burgerboller!

[3/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar