lørdag den 30. marts 2013

Roadhouse Supreme


McDonald´sVesterbrogade 2D, 1620 København V., lørdag 2013-03-30 13:25



Kampagne burger, 68,50 kr. for menu.


Jeg valgte min nærmeste McDonald's på Vesterbrogade, den første af slagsen i DK åbnet i 1981. Byggerod præger afdelingen, da nabobygningen, det tidl. Scala, er ved at blive redrevet.

Betjening: Noget kø, halv travlt, blev ekspederet efter 7 minutter, fik min bestilte std. vare efter 2 minutter.


Omgivelser: 67 db - mine nærmeste borde var ledige og restauranten var omk. halv fyldt. Højt muzak. Ikke så inspirerende miljø, mest til børn (legeplads i underetagen).

Drikkevarer: Det normale udvalg fra Carlsberg og diverse milkshakes.

Sanitet:  Rent og ryddeligt, mange selvbetjenings skraldespande.

Tilbehør: "Black Pepper Strips og mayo", lidt fedtede, ikke så saltede. Rart med lidt anderledes dog uden smagen fraveg så meget fra McD's std. pommes frites, de var ikke krydret særlig hårdt.


Colaen: Skænket af ekspedienten, med isteringer, kølig, nogen lunde kulsyre.


Burgeren: McD's kampagneburger der i kvalitet og volumen plejer at ligge tæt på hinanden da paletten er ganske begrænset, denne gang med amerikansk præg.

Bollen er tilpas ristet. Sennep, majonæse, tomater, salat, løg og bøffen.. Bøffen er gennemstegt og lidt mere tør, end jeg før har set. Burgeren blev serveret i lille papæske og var væltet lidt, en anelse ost sad fast på papæsken. Hele bestillingen blev afleveret i stor papirpose, ikke bakke. Jeg blev ikke spurgt, om jeg ønskede på bakke.

Ingredienser iflg. producent: Bøf af 100% oksekød, smelteost med Cheddar, tomater, rødløg, pickles, mayo, senep og salat.

Konklusion: Lidt af en skuffelse, kampagneburgerne plejer at have en vis volumen og kvalitet. Vel var bøffen måske for tør pga. uheld eller for længe opvarmning. Der var heller ikke den normale mængde af grønsager, jeg normalt ser i den prisklasse fra McD. Endvidere var der alt for meget majonæse, det dominerede for kraftigt, især når man når det midterste af burgeren. Det bliver kun til 3 boller denne gang!

[3/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar