lørdag den 2. marts 2013

Frisco

Max, Gammeltorv 4, Kbh., lørdag 2013-03-02 14:47



Introduktionstilbud 39 kr., normalpris 66 kr.

Max - svensk burgerkæde startet i 1968 med næsten 100 restauranter i Sverige, en enkelt i Norge - og nu en enkelt (via franchise) i Danmark. Dette er andendagen siden restaurantens åbning i den tidl. Jyske Bank.


Betjening: Tre smarte selvbetjeningsautomater opstillet ved indgangen, derefter kan bestillingen hentes ved en ekspress-kasse. På trods af mange svenske ord, fungerede den fint for mig. Ved de alm. skranker var der kø, men der var hurtig betjening for min std. vare, kun 2 min.


Omgivelser: 72 db (lydt, men ikke ubehageligt, der kan let tales til hinanden), lyst (meget lys fra de store vinduer), nyrenoveret, moderne, lidt sterilt og klinisk. Få børn, travlt. Ingen muzak (tak for det)!

Drikkevarer: Selvbetjening med forskellige fustager inkl. alm. vand, stort udvalg. Som selvbetjener kan man undgå is, drikkevaren er kølig nok.

Sanitet: Hurtig oprydning, stadig lidt indkøringsproblemer, da der kun var én selvbetjeningsskraldespand, der forekom rent og nogenlunde rydeligt.

Tilbehør: Std. pommes frites, ikke fedtede, meget lidt saltede. Lidt kedelige fra start, meget kedelige efter få min.

Colaen: Kølig, men ikke meget kulsyre.


Burgeren: Bollen lidt pandekageagtig, burgeren lidt mindre end på jeg regnede med - kun lidt større end en Big Mac. Cheddar skiven er meget fed og dens smag slår kraftigt igennem. Dressingen er sød, giver samlet burgeren en sød smag. Bøffen er middel, en anelse kedelig og sandsynligvis ikke 100% kød. Gennemstegt men ikke tør, sandsynligvis 100% efter konceptet.

Ingredienser iflg. producent: Svensk oksekød, æble-røget bacon, frisk bagt Frisco bolle - et luksuriøst, velsmagende og saftigt brød, sprød salat, rødløg, frisk tomat, cheddar ost, MAX Original Dressing.


Konklusion: EB har allerede været lidt ude med riven, jeg havde dog ikke helt så uheldig en oplevelse. Det primære, burgeren kommer dog aldrig over gennemsnittet. Bøffen er OK men ikke bedre end de andre store kæders, burgeren var fint balanceret mht. ingredienserne, dog lidt for sød for mig. Generelt en gennemsnitlig burger der til 39 kr. er billig - men får det svært ved den normale pris på 66 kr. 3 burgerboller!

[3/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar