torsdag den 8. august 2013

Bronx Burger

The Bronx Burger Bar, Nørrebrogade 114, Kbh. N., torsdag 2013-08-08 14:15




BRONX BURGER - 98,-   Klassisk burger med hakket oksekødsbøf fra Grambogård, cheddar, guacamole og bacon i burgerbolle inkl. pommes frites med aioli + Coca Cola med refill 40 kr.


Betjening: To ansatte, ingen kø, blev betjent øjeblikkeligt. Omk. 15 kunder ialt. Seks min. efter bestilling fik jeg min standard vare!!!


Omgivelser: Amerikansk diner inspireret. Mørke trægulve, træborde, træbænke og endda en pejs. God plads inkl. en første sal, jeg sad dog uden for på det store fortov, blomsterkummer og parasoller var opsat som værn imod vind, vejr og Nørrebrogade.

Drikkevarer: Mange forskellige kaffe, chokolade, the, vin, øl, Sommersby, Dr. Pepper og de gængse sodavand fra Carlsberg, inkl. Coca-Cola.

Sanitet: Forekom rent og ryddeligt.


Tilbehør: Pommes frites med aioli fulgte med i prisen. Fin kvalitet for begge dele.


Colaen: 40 kr. for selvbetjenings fad-sodavand, to varianter var udsolgt, så der var Coca Cola og Zero tilbage. Mange isterninger i glas, ellers fint.


Burgeren: En halvgrov bolle, frisk og korrekt ristet, et lag guacamole, for hårdt bacon, fed og smagfuld cheddarost. Bøf af Grambogård hakket oksekød - noget finthakket og temmelig fast, lidt tør, tomater, rødløg, syltede agurker og tomater, et lag majonæse i bunden. Middel volumen men kødet satte sig tungt på appetitten. Guacamolen satte et anderledes pift på smagen, generel fint balanceret burger.


Ingredienser: Halvgrov bolle, Grambogård hakket oksekød, cheddarost, guacamole, bacon, salat, hjemmesyltet agurk og rødløg, majonæse


Konklusion: Baconen var for hård, så selv den udlevere fine grillkniv kunne ikke skære det over uden at bøffen under gik i stykker. Guacamolen satte et anderledes pift på smagen, selv om den ikke var gennemtrængende, ville jeg helst have undgået den. Mit største problem var kødet. Det er fra fritgående okser med dyrevelfærd i højsædet, men konsistensen var for fint hakket og tør, mindede meget som bøffen hos Sporvejen. Er den forvarmet? Jeg frygter det efter kun 6 min. leveringstid.
[4/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar